
In het derde kwartaal heeft Carrefour een groei van 9% naar 23,36 miljard euro gezien, ondanks een vertraging in groei door afnemende inflatie en beperkte consumentenuitgaven. België was een uitblinker in Europa met een vergelijkbare groei van 7,5%, wat resulteerde in een omzet van meer dan 1,1 miljard euro.
België toonde opnieuw sterke prestaties in Europa, met een vergelijkbare groei van 7,5%, wat resulteerde in een omzet van meer dan 1,1 miljard euro. De kracht van deze prestatie wordt toegeschreven aan commerciële initiatieven die het afgelopen jaar zijn geïmplementeerd.
Huismerken
De volumes staan nochtans onder druk, volgens Carrefour, te midden van een uitdagende context waarin consumenten downsizen, minder kopen en op zoek gaan naar betaalbare alternatieven. Als reactie hierop implementeert de retailer prijsverlagingen en legt een grotere nadruk op huismerken, die momenteel een omzetaandeel van meer dan 35% hebben, met als doel dit tegen het einde van 2026 tot 40% te verhogen. Als kostenbesparende maatregel franchiseert Carrefour minder rendabele of verlieslatende hyper- en supermarkten op de thuismarkt.
Bedrijfsmodel is aantrekkelijk
Ondanks deze uitdagingen toont CEO Alexandre Bompard zich niet bezorgd en bevestigt hij de eerder gestelde vooruitzichten voor het hele boekjaar, waarbij hij de kracht van de commerciële dynamiek van de groep en de aantrekkelijkheid van het bedrijfsmodel benadrukt.
Geef als eerste een reactie