Colruyt doet kapitaalinjectie van 20 miljoen in verlieslatende premiumketen CRU

Colruyt Group investeert 20 miljoen euro in zijn premiumketen CRU, die vier belevingsmarkten omvat met verse, lokale en ambachtelijke kwaliteitsproducten. De keten, met een omzet van 24 miljoen euro maar een verlies van 5,2 miljoen euro vorig jaar, heeft nog tijd nodig om succesvol te worden, aldus Colruyt.

CRU, die vestigingen heeft in Antwerpen, Gent, Overijse en sinds vorig jaar ook in Dilbeek, heeft volgens Colruyt nog tijd nodig om succesvol te worden. De retailer zet in op een efficiëntere bedrijfsvoering, onder andere door de personeelsbezetting te optimaliseren en in sommige afdelingen de uren met bediening in te perken

Colruyt wil een efficiëntere werking en spreiding van de vaste kosten bekomen door in de toekomst nog meer winkels te openen. Wellicht zullen er dat 12 worden. Colruyt heeft recentelijk al 20 miljoen euro uitgegeven aan twee andere dochterondernemingen, fitnessketen Jims en online apotheek Newpharma, terwijl kinderwinkel Dreambaby 6 miljoen euro kreeg.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*