
Het Franse merk van plantaardige bacon, La VieTM, richt zich nu op de Belgische markt als onderdeel van zijn strategie om de overgang naar een meer plantaardig dieet in Europa te bevorderen. La VieTM’s plantaardige bacon en speklapjes (zowel gerookt als natuurlijke smaken), die eind 2022 werden gelanceerd, zijn op grote schaal verkrijgbaar in meerdere supermarkten en restaurants in België, Nederland en Engeland. De bacon is 100% plantaardig, heeft een hoog eiwitgehalte en bevat minder dan 2% verzadigd vet. La VieTM wil een heerlijk alternatief bieden voor spek op basis van vlees dat beter is voor mens en planeet.
De oprichters Nicolas Schweitzer en Vincent Poulichet hebben La Vie in gestart in Frankrijk. De producten van dit jonge bedrijf zijn nu al beschikbaar in verschillende Europese landen, zoals België, Nederland, Engeland en Wales. Het bedrijf wil exporteren naar heel Europa. In januari 2022 ontving La Vie een investering van 25 miljoen euro van durfkapitaalfondsen.
De ‘brand’ is ontwikkeld na jarenlang onderzoek en wordt gemaakt volgens een gepatenteerd plantaardig recept dat dezelfde smaak en textuur levert als traditionele bacon, maar zonder gebruik te maken van varkensvlees. De plantaardige spekproducten van La VieTM hebben in Frankrijk al veel succes geboekt en zijn in minder dan zes maanden tijd een van de drie belangrijkste vleesvervangers geworden. De groeistrategie van het bedrijf omvat uitbreiding van het assortiment in België, Nederland en Engeland.
Verschillende soorten
De plantaardige bacon van La VieTM is bijzonder relevant voor consumenten die op zoek zijn naar alternatieven voor vlees. De plantaardige bacon van La VieTM is geschikt voor alle soorten diëten, van veganisten tot vegetariërs en flexitariërs. Het product heeft al positieve feedback gekregen van Belgische consumenten, en La VieTM wil mensen met verschillende dieetvoorkeuren en religieuze achtergronden samenbrengen via haar heerlijke en duurzame producten.
Geef als eerste een reactie