Grootse opendeurdagen bij Slagerij Filip De Burggrave

Op zondag 5 juni gingen bij Keurslagerij De Burggrave – Van Moer in Haasdonk de deuren wijd open voor een kijkje achter de schermen bij een glaasje en lekkere, droge ham. Het feit dat Filip en Anneke nu een kwarteeuw aan het roer staan; vormde de aanleiding. Maar ook hun trouw team en de steeds verder aangroeiende klantenkring wilden ze tijdens deze happening bedanken en in de kijker plaatsen. Het feest werd een groot succes. Zei video (via link)

Een feesttent met veel ruimte liet toe om het hele dorp te inviteren voor een waar volksfeest. En dat er veel ambiance was toont onderstaande video aan.

https://www.facebook.com/keurslagerdeburggrave/videos/318835213776595

Een jubileum is ook een een moment om terug te kijken en vooruit te blikken. Overgrootvader Gregorius startte in 1871 de slagerij op. Vier generaties later is de slagerij een begrip in dit dorp en zelfs ver daarbuiten. De slagerij was oorspronkelijk gevestigd in de Keizerstraat, voor ze verhuisde naar de Willem Van Doornyckstraat. Filip en zijn vrouw Anneke namen de zaak over van zijn vader Marc (75) in 1997, precies 25 jaar geleden. En verhuisden later nog eens naar de overkant van de straat.

Vers vlees

Filip Burggrave (48): “Mijn vader is nog steeds actief achter de schermen. Hij zit niet meer in de slagerij, maar in zijn veehouderij. Ook nu nog bezoekt hij persoonlijk de boeren in de regio om de witblauwe runderen te selecteren. Elke week wordt hier een hele koe uitgebeend en versneden. Het vlees rijpt een week in de koelkast en wordt dan verwerkt tot steaks, stoofpotten, hamburgers, enz. Er zijn nog maar een paar slagers die alles op deze traditionele manier doen. Dit is natuurlijk ook onze sterkte. We weten met wat voor vlees we te maken hebben,” lacht hij.

Mensen bij hun voornaam aanspreken

“In 2007 verhuisde de slagerij voor de laatste keer naar de overkant van de straat”, vertelt Filip verder. Dat was een enorme vooruitgang. Niet alleen de winkel vergrootte, maar ook in het atelier was veel meer plaats. De toonbank werd uitgebreid van 8 naar 25 meter. een noodzaak, want een beenhouwerij in de 21ste eeuw biedt plaats aan veel meer dan vlees. Je vindt er ook een selectie kant-en-klaarmaaltijden, maar ook groenten, fruit en brood. Vandaag werken we met 25 mensen, van wie twaalf voltijds.

Persoonlijk contact

Filip en Anneke hechten veel belang vaan persoonlijk contact. Filip: “Ik sta zoveel mogelijk zelf in de winkel. En spreek de mensen met hun voornaam aan. Vijftien jaar geleden bedachten Filip en Anneke de slogan “Nice to meat you”. Een slogan die je op onze schorten terugvindt. Een slogan die we in de USA ontdekten en hier naar België brachten. Corona was voor ns an ook een moeilijke tijd. De webshop deed het zeer goed. Gelukkig hadden we die al voor de pandemie gecreëerd. Ik vind die tof, maar zelf geef ik de voorkeur aan de gezellige drukte van een winkel. En als het te druk wordt in de winkel zetten we een bankje en voorzien we de mensen van een drankje.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*