
Een maand geleden viel dit boek in de bus van de uitgeverij. Omwille van de verplichte coronamaatregelen werken we allemaal van thuis uit. Daardoor duurde het een tijdje voor ik het boek in mijn handen hield. En hoe groot was mijn verbazing toen ik dit mooie en bijzonder rijk geïllustreeerde werk zag. Het telt meer dan 300 pagina’s en omvat alle mogelijke aspecten van het slagersvak. Het is geschreven voor de slagers met het doel om hen op marketing en verkooptechnisch vlak te ondersteunen.
We bladeren er met u even door. Hierbij krijgt u een zicht op de items die aan bod komen: Reclame toen en nu, Buitenreclame, Etaleren in de winkel, Interessante slagerijen, Promoties, Klantenbinding (vroeger en nu), Garneren, Veelgemaakte opmaakfouten, Gereedschappen, enz.
Levenswerk
Schrijver Gerhard Kwak verklaart waarom hij dit werk schreef: “Met de enorme concurrentie waarmee een slager dagelijks te maken heeft, moet je je klanten wél iets speciaals kunnen aanbieden om succesvol te zijn. Als redacteur hoor ik dit veel tijdens de talrijke reportages. Dus toen de coronapandemie in maart 2020 in Europa uitbrak, benutte ik de vrijgekomen tijd met het doorspitten van mijn enorme slagersarchief. De duizenden foto’s, promotiefolders en andere creatieve uitingen vormden de aanzet om die in boekvorm te gieten. Nu deel ik die met de slagers in de hoop dat ze al die creatieve uitingen als een handvat kunnen gebruiken bij het optimaal en creatief positioneren van hun bedrijf.”
De auteur vervolgt: “Natuurlijk zijn er veel organisaties en bedrijven die je op dit gebied al helpen, maar dit boek is anders. Het wijst je niet in een bepaalde richting, maar het geeft je wel een inleiding tot allerlei vormen van creativiteit. Van moderne ontwerpen voor jouw slagerij tot werkelijk unieke stukken uit ons verre verleden. Van ouderwetse brochures tot de moderne sociale media op het internet. Kijk wat je ermee kunt doen. Hoe dan ook, een goed idee zorgt vaak voor extra verkoop.”
Auteur
Auteur Gerhard Kwak: “Ik ben opgegroeid in een slagerij. Van jongs af aan leerde ik die in al zijn facetten kennen. In de loop der jaren werd ik redacteur voor verschillende vaktijdschriften en publicist, gespecialiseerd in de slagerijsector. Vorig jaar publiceerde ik het boek Slachtvisite, dat een groot succes werd. Meteen daarna, begon ik aan dit boek. Nu is het klaar om gelezen te worden. Geschreven voor de toekomst, vol met tips voor de slager om zijn verkoop te verhogen.”
Wie het boek wil bestellen, kan dit via deze link
Geef als eerste een reactie