Consumenten kiezen steeds vaker voor artisanale slagers

Gerard en Diante Hardeman van De Slagerij in het Nederlandse Maarn hebben gezien hoe de wensen van de consument de afgelopen jaren zijn veranderd en hoe de waardering voor de ambachtelijke slagerij is toegenomen. Mensen eten bewuster, hechten meer waarde aan kwaliteit en informeren naar de herkomst van het vlees.

Gerard herkent de maatschappelijke trend dat mensen zeer bewust omgaan met vleesconsumptie. De meeste mensen eten vlees met mate en wisselen het af met vis en soms met vegetarische producten. Wij merken ook dat zij steeds meer waarde hechten aan de kwaliteit van vlees en daarom liever bij een echte slager kopen.

Bovendien hebben de klanten veel vragen over de herkomst van het vlees omdat zij bezorgd zijn over het welzijn van de dieren, het milieu en hun eigen gezondheid. Een slager kan deze vragen beantwoorden, wat niet mogelijk is met verpakt vlees uit de supermarkt. Ook om die reden kiezen klanten steeds vaker voor een ambachtelijke slager.”

Een andere trend die de slager ziet, is de groeiende vraag naar ambachtelijke slagerijproducten. “In de slagerij maken we zoveel mogelijk producten zelf en combineren die vaak met een thema. De klanten proeven het verschil en waarderen die producten. Ik werd drie jaar terug kanmpioen van de provincie met mijn gehaktbal. Ik voel daar nog steeds de positieve gevolgen van.

Vlees van de lokale boer

Gerard en Diante staan 100% achter de producten die zij verkopen. Wij verkopen ‘Heuvelrug vlees’ van lokale boeren. De dieren hebben een goed leven bij deze boeren, veel ruimte, vrijheid, goed voer en zo weinig mogelijk antibiotica. Het resultaat: het vlees is gezonder, lekkerder en verser.

De overgrote meerderheid van de bevolking vindt een stuk vlees gewoon lekker, zo bleek uit de studie. “Slechts 3,9% op 100% is vegetarisch. Er is weinig vraag naar onze vegetarische producten, afgezien van het barbecueseizoen. “De slager gelooft niet in een vleesvrij dieet, wel in een structureel gezonde en gevarieerde voeding met vis, verantwoord vlees en af en toe een vleesvrije dag.”

beelden: Facebook slagerij Hardeman

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*