
Om lokale handelaars overal ter lande in de kijker te zetten in deze onzekere tijden, lanceren drie digitale spelers “Uit liefde voor lokaal”. Onder die noemer worden onder meer een digitaal magazine met kortingsbonnen, een stickercampagne en een socialmedia-wedstrijd opgezet om mensen actief aan te zetten tot lokaal winkelen
Dat het barre tijden zijn voor zowat alle kleinhandelaars, lokale winkeliers en horeca-uitbaters, hoeft geen betoog: na maanden lockdown en met de reële dreiging van een tweede besmettingsgolf en bijbehorende beschermingsmaatregelen, hebben velen onder hen weinig of geen financiële ademruimte meer. Een kaalslag dreigt zo, met alle gevolgen voor het lokale economische weefsel. Om het lokaal shoppen te stimuleren, verspreiden Monizze, Joyn en Payconiq, alle drie op en top Belgisch en digitaal, een magazine met kortingsbonnen onder hun gebruikers. Dat moet consumenten ertoe aanzetten om de deelnemende winkels te bezoeken.
Uit liefde voor lokaal
Daarnaast worden er “Uit liefde voor lokaal”-stickers verspreid. Handelaars kunnen die op hun etalage kleven en er bovendien een prijs mee winnen, door een selfie te nemen met de sticker, die op Facebook te plaatsen en likes te verzamelen. De twee handelaars met de meeste ‘hartjes’ bij hun foto, krijgen dan een budget van €1.000 ter beschikking om in de vorm van producten te verdelen onder hun klanten. Vooraf wordt die actie bovendien via een regionale advertentiecampagne aangekondigd. De wedstrijd op Facebook loopt tot 31 juli. Ook zullen in winkelstraten en handelskernen over heel het land tijdelijke markeringen in de vorm van hartjes aangebracht worden, onder meer in Mechelen, Hasselt, Aalst en Kortrijk maar ook Charleroi, Mons en enkele Brusselse gemeenten.“Kmo’s vormen het kloppend hart van onze economie, en lokale handelaars zijn daar een cruciaal onderdeel van”, stelt Jean-Louis Van Houwe, oprichter en CEO van Monizze.
Stickers
“Als rechtstreekse partner willen we dus solidair zijn met hen in deze vaak precaire omstandigheden, en door met drie grote spelers de krachten te bundelen, zijn we ervan overtuigd een wezenlijk verschil te kunnen maken.”“Lokale handelaars zijn de ruggengraat van onze economie. De meeste van hen hebben financieel zware klappen gehad de afgelopen maanden, en kunnen op dit moment elke vorm van solidariteit goed gebruiken. Door middel van onze digitale klantenkaart ondersteunen we hen zo veel mogelijk met hun marketing en communicatie, maar we wilden deze zomer nog een stap verder gaan. Met de actie ‘Uit liefde voor lokaal’ zetten we de lokale handelaar in de bloemetjes als nooit tevoren, én lanceren we een nationale oproep aan iedereen met een hart voor lokaal”, verklaart Karl Vankerckhoven, CEO van Joyn. Nathalie Vandepeute, CEO van Bancontact Payconiq Company, treedt hen daarin bij: “Nu de winkels terug open mogen, kunnen de handelaars alle mogelijke hulp gebruiken. Het betaalmiddel Payconiq maakt het zelfs voor handelaars die niet over een betaalterminal beschikken mogelijk om mobiele betalingen te aanvaarden, en bewees tijdens de crisis nog eens extra zijn waarde door het contactloze karakter van de transacties. Samen met Monizze en Joyn besloten we dan ook onze krachten te bundelen om de consument weer naar de lokake handelszaken te brengen voor een maximaal effect.”De drie initiatiefnemers kiezen er bewust voor de campagne open te stellen voor alle Belgische handelaars. Diegenen die niet met Monizze, Joyn of Payconiq werken, kunnen zich dus gewoon inschrijven voor de actie en de stickers ontvangen. De drie spelers plannen trouwens hun diensten en oplossingen verder te integreren in elkaars apps en platformen, voor meer mogelijkheden en maximale synergie.“Dit is enkel het begin: dat de actie een vervolg krijgt, staat nu al vast”, besluiten de drie CEO’s samen.https://uitliefdevoorlokaal.be/
Over Monizze
Monizze, een Belgisch kmo-initiatief, is een 100% digitale onderneming die actief is in de Fintech. Monizze verbindt personen en bedrijven door het ontwikkelen van beheer- en transactieplatformen die bijdragen aan hun welzijn en efficiëntie. Monizze ontwikkelt geïntegreerde oplossingen die perfect aansluiten bij de noden van onze verschillende doelgroepen: de extralegale voordelen Maaltijd, Eco, Cadeau en Activ’. In 2015 sloot Monizze zich aan bij de Up Group, wereldwijd n°3 op de markt van speciale betalingsbewijzen. Eind 2019 heeft Monizze de kaap van 30.000 klanten overschreden, gaande van grote bedrijven zoals KBC, Roularta Media Group, Ziegler, Yves Rocher en Lufthansatot kmo’s en zelfstandigen.Voor meer informatie: www.monizze.be
Over Joyn
Joyn streeft naar een leefbare, gezellige en duurzame buurt voor iedereen. Hoe? Door lokale handelaars, klein of groot, te ondersteunen. Niet alleen technisch, via een digitale klantenkaart en een gebruiksvriendelijk marketingplatform, maar ook moreel.Via de klantenkaart schept de handelaar een sterkere band met zijn klanten waardoor zij met plezier terugkeren. Door het achterliggende marketingplatform en het automatische gegenereerde klantenbestand kan hij, net als de grote supermarkten en ketens, op een eenvoudige manier met zijn klanten communiceren, wanneer ze niet in de winkel zijn. Hierdoor wordt hun band als het ware nog hechter. Vandaag kan je met de Joyn-kaart al bij 7.500 handelaars voor leuke beloningen sparen. Samen hebben die handelaars ruim 2 miljoen Joyn-gebruikers en realiseren ze 100.000 Joyn-transacties per dag.Voor meer informatie: www.joyn.be
Over Bancontact Payconiq Company
In 2018 sloegen Bancontact Company en Payconiq Belgium de handen in elkaar en fuseerden tot Bancontact Payconiq Company. Het bedrijf is een initiatief van AXA Bank, Belfius, BNP Paribas Fortis, ING en KBC. De betaalapp Payconiq by Bancontact, brengt het beste van twee werelden samen. Consumenten kunnen er mobiel mee betalen, in alle veiligheid, zowel in winkels en in webshops als tussen particulieren, en zelfs om facturen of rekeningen te betalen. De app richt zich tot alle Belgen – ze werkt immers op iOS- en Android-smartphones – en is toegankelijk voor klanten van 20 banken. De app kan overal gebruikt worden waar u voorheen kon betalen met de Bancontact – of – Payconiq-app. De Bancontact-kaart blijft de houvast voor elektronische betalingen, met meer dan 1,43 miljard transacties in 2019 in België. De betaalapp en de betaalkaart vullen elkaar perfect aan zodat de gebruiker altijd en overal vlot kan betalen. Als lokale speler, biedt Bancontact Payconiq Company betaaloplossingen, veilig en op maat van elke handelaar, of het Payconiq of Bancontact is. Cashloze betaaloplossingen permanent doen evolueren, ze meer en meer “onzichtbaar” maken, en dit in het kader van een sterke Belgische verankering, doorslaggevend voor de bloei van onze eigen economie: dat is de grote uitdaging van het bedrijf.Voor meer informatie: www.payconiq.be
Geef als eerste een reactie