
Vanaf 2 juni begint Aldi met de geleidelijke uitrol van een assortiment vers vlees: een logische stap voor de retailer, die voor zijn klanten nog meer een “first stop shop” wil worden.
Voortaan zullen klanten bij Aldi ook een goed geselecteerd gamma aan vers vlees vinden, nl. een assortiment van 26 referenties. De geleidelijke invoering begint op 2 juni met ongeveer 15 winkels per week en zal medio oktober in bijna alle winkels zijn afgerond. “We hebben de meest voor de hand liggende artikelen geselecteerd die het publiek zoekt inzake gevogelte, rundvlees en varkensvlees.”, vertelt marketing directeur Isabel Henderick.
Een vollere winkelkar
“Het gaat allemaal om Belgisch vlees, met uitzondering van kalkoen, dat uit Frankrijk komt, en Iers biefstuk. We zullen dit assortiment aanvullen met seizoensgebonden producten, zoals barbecue-artikelen. We zien op de markt dat klanten erom vragen. Het vlees is hier al lang niet meer verkrijgbaar, en dat is altijd een reden geweest voor kopers om elders te winkelen”, legt Henderick uit.
Aldi wil nog meer een “eerste stop shop” zijn: “Ons verhaal over de volle winkelkar wordt nog relevanter. We kunnen de winkelwagencampagne die we in mei begonnen zijn, voortzetten. In de hoofden van onze klanten willen we naar het beeld toe dat hier bijna alles te vinden is. Dit is vooral belangrijk in tijden van crisis, zoals corona: “klanten komen veel minder vaak en kopen veel meer. In feite willen we vooral de “eerste halte” zijn: kom eerst naar ons toe, bekijk je ticket aan het einde van het checkpoint en beslis dan of je nog ergens anders wilt gaan winkelen.”
Hoge omzetten
In de afgelopen jaren heeft Aldi al belangrijke stappen gezet in het productaanbod: Een beperkt assortiment van A-merken heeft de schappen bereikt, aangezien bijna alle winkels in het kader van de grote winkelrenovatie zijn uitgerust met afbakafdeling en het groente- en fruitassortiment is eind februari uitgebreid met losse goederen. Vlees is een logische stap, een extra service voor de klant, die ook het verse imago van de keten zal verbeteren: “Vers vlees was er bij ons niet. Nu we het introduceren, zijn we ervan overtuigd dat we daar zeker omzet in zullen halen.
Vlees geleverd door Renmans
Naast vele Aldi-winkels is er al een externe slagerij met een volledig assortiment. Dit is geen probleem voor de retailer: “We hebben verschillende partners. De belangrijkste is Renmans, die ons ook via haar dochteronderneming Meat for You het vleesassortiment zal leveren.
Opmerkelijk detail: de vleesverpakking bevat een transparantiecode. Met behulp van een smartphone kan de klant een QR-code scannen om informatie te verkrijgen over de herkomst van het product. Zo kan hij bijvoorbeeld achterhalen wie de leverancier is of waar het dier is opgegroeid. “Het waarborgen van 100% transparantie en traceerbaarheid in onze toeleveringsketen is een cruciaal onderdeel van onze kwaliteitsvisie”, zegt Ruth Broekaert, verantwoordelijk voor Corporate Responsibility.
Geef als eerste een reactie