Gustor Meat Boutique lanceert als eerste het Clean Label.

Gustor is sinds 2015 actief in het gekoeld thuisleveren van exclusief en uitzonderlijk vlees aan particulieren in de Benelux en Frankrijk. Het bedrijf heeft ondertussen duizenden klanten in binnen- en buitenland.

Rik Debouver, reeds 30 jaar slager en oprichter van Gustor Meat Boutique, breekt een lans voor het maximaal bannen van (toegelaten) additieven in de vleessector.

“Welke toegevoegde stoffen zitten er in jullie vlees ?”

Dat is de vraag die vader Rik en zoon Jef Debouver bijna dagelijks krijgen.

Daarom gaat Gustor Meat Boutique voluit voor het Clean Label.

Rik Debouver : “Consumenten zijn vooral bezorgd over allergenen. Nu is het niet omdat een product allergenen bevat dat het slecht is. Maar zijn ze wel op hun plaats in worst bijvoorbeeld? 

Zo worden gluten al eens verwerkt in een minderwaardig product om water te kunnen toevoegen zonder dat dit opvalt. Terwijl worst en gehakt gewoon gemalen vlees dient te zijn met eventueel één of andere natuurlijke kruiding. Meer niet ! “

Rik Debouver pleit voor ‘ Back to Normal’

Het is niet omdat een additief toegelaten is dat het opportuun is om het te gebruiken. De meeste van deze additieven zijn puur chemisch, hebben een slechte smaak, maken het product niet beter en hebben in hoofdzaak als doel het product er beter te laten uitzien en dus de klant een beetje te misleiden.

Bovendien zijn velen allergisch aan dergelijke additieven terwijl die eigenlijk niet nodig zijn.

Tenminste als we bereid zijn om wat ‘normaal’ is, terug als ‘normaal’ te beschouwen.

We spreken over kleurstimulerende middelen, smaakversterkers, stabilisatoren, emulgatoren etc..  We vinden ze overal in onze voeding terug.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*